Lets kNow who am i

My photo
Hye everyone!! Thank you for viewing my life page.. I am NuruL Huda and all my closes fren call me NuruL.. I am 23 years and I am the youngest girl out of 3 siblings.. I have 2 handsome Brother and they always support me in everything of my life.. I am just finish my study at University Industry Selangor.. around 1 month ago.. and my convo will be next year.. Now, I am still search a very suitable positions job that related for my field study "Degree of Business Management" majoring in Human Resource.. Ermm.. i'm perfectionist gurlz?? dun know.. i say like that becoz my fren tell me that i'm like the perfectionist person..=) so, u all can judge me when u read my blog that the way who am i.. ok fren?? Anyway, you are welcome to leave your nice and valuable comment but do respect me as well as I do..~TQ~

Selamat Pengantin Baru Abg Hafiz

Aku xtau nk mulakan dari mn... Biarla aku mula dari awal ye.. supaya korg fhm ape yg aku nk smpaikn kat cni.. Ekceli, aku dah lame xde abah.. Abah aku meninggal mase aku umo 9 tahun. Mase tu aku kecik lagi. Aku masih xfhm knp abah terbaring kaku bile ade depan mata aku.. Aku menangis smbil ckp dgn abah aku.. Aku ckp dgn die tp die xde respon pon dgn aku.. Aku pon xtau knp aku masih kurang mengerti dgn pemergian abah aku mase tu.. Ape yg aku nmpk, mak aku menangis, abg2 aku menangis... Bile aku tnye, ape dah jadik dgn abah, mak aku jawab abah dah pergi jauh tinggalkan kite. Abah xkn ade dgn kite lagi utk selamenye... Budak kecik seawal 9 tahun, apelah sgt yg die fhm.. Mungkin aku fhm abah dah xde lg.. Tapi aku masih xfhm knp seawal ni abah pergi tinggalkan aku, mak dan abg2 aku... Bile aku semakin besar, barulah aku mengerti akan semua ni.. Qada' dan qadar Allah... Janji Allah pade hamba-Nye yg hidup adalah setiap yg aku jadikan akan kembali padaku jua.. Bermakne, setiap yg hidup pasti akan mati.. Abah, anakmu diatas dunia ni sentiase mendoakan supaya abah sentiase berada di tempat org2 yg beriman dan mendapat keberkatan dari Allah disane.. Amin..

Selepas 3 tahun permegian arwah abah aku, Mak aku kawin dgn abah baru.. Abg2 aku xpenah stuju dgn pilihan mak aku.. Malah diorg tentang keras keputusan mak aku nk kawin lg.. Tapi mak aku tetap dgn keputusan die.. Ntah ape yg wat mak aku nk kawin dgn abah baru aku pon aku xpasti... Mase tu umo aku 12 tahun.. Aku pon xbnyk ckp. Ntah ape yg wat aku suka kat abah baru aku pon aku xtau... Aku terima jek berbanding abg2 aku yg laen... Abah baru aku ni, die ade 2org anak, sorg laki sorg pompuan. Tapi dua2 anak die ni anak angkat... Die pon duda.. arwah isteri die meninggal sebab sakit buah pinggang.. Anak laki die merangkap abg tiri aku nama die MOHD NOOR HAFIZ. Yg pompuan aku xpasti. Coz aku xpnh jmpe die.. Aku jumpe pon mase aku kecik dulu. Tu pon aku xingt nama die.. Die pon da lame kawin.. Dah bahagia.. Smpai skrg aku xpnh jmpe die lg..

So, aku membesar sama2 dgn Abg Hafiz aku coz abg2 aku yg laen, memasing dah ade kerjaya sendiri n dah pon kawin.. Jadik, kalo aku ade masalah ke.. Abg Hafiz yg bnyk tolong aku setelkan.. Abg2 aku yg laen terlalu bnyk komitmen.. Mase aku skolah, Abg Hafiz aku yg bnyk tolong aku, kalo aku sakit die bwk aku g hospital, kalo aku demam die bwk g klinik.. Abg2 aku yg laen ade gak takecare kat aku tapi bile ade yg bgtau diorg.. sebab diorgkn xdok satu umh dgn aku.. So lmbtla respon abg2 aku.. Aku agak rapat dgn Abg Hafiz aku mase aku skolah dulu... Tapi bile aku dah semakin remaja sikit, aku mula jauh dgn die sebab die smbung blajar... Dari situ aku dah xrapat dgn die.. And kiteorg dah seakan xsefahaman.. Ntah knp ntah aku pon xpasti sebabnye ape..
Then, aku pon smbung blajar 3 tahun kat kuala selangor.. Kiteorg makin xrapat.. makin xsefahaman... ntah mn silapnye pon aku xpasti... Smpailah aku abis blajar ni kiteorg masih xsefahaman.. ade jek bende yg nk digadohkn and masing2 xpuas hati antara 1 sama lain.. Pesal ntah... Bile die gadoh dgn aku, die ckp "ko jgn dtg majlis kawin aku" !! Pehh... ok fine bro.. Gua xamek port dgn lu punye keje kawin.. pegi mam*** !!
Dan 29/05/2010 adelah tarikh pernikahan die dgn isteri die... Aku mmg xdtg der.. Aku pon keje kat JB.. Aku mls nak balek majlis kawen die der.. Hati aku nie der sakit sgt smpai skrg.. Aku xbole lupa ape yg die ckp kat aku... Aku btOL2 rase tercabar dgn statement yg die bg kat aku.. Mak and abg2 aku pujuk aku balek, ahhh... mcm2 alasan aku bg kat diorg... Aku xdpt cuti lah.. Aku baru keje lah.. Sempena Anniversary company aku aku xbole apply cuti lah.. Saje aku bg alasan yg cam gini... Padahal aku bole jek balek.. Tapi ntah knp hati aku keras sgt xnk balek... Ksian gak kat mak aku yg slalu kol aku suh aku balek kluang... Tapi aku yakinkn alasan aku dgn mak aku.. Nak xnk mak aku terpkse trime..
PepOn, Selamat Pengantin Baru utk Abg Hafiz dan Kak Noryn... Semoga kalian berdua bahagia sehingga akhir hayat dunia akhirat.. Adeqmu doakan segala yg terbaik utk kalian berdua... Maafkn adeqmu ni kerana xdpt menghadiri majlis nikah kawen kamu berdua.. Hati ini benar2 terguris dan xmungkin akan sembuh... Maafkan Adeqmu atas segala yg berlaku...

0 Response to "Selamat Pengantin Baru Abg Hafiz"

Post a Comment